Usein kysytyt kysymykset

Pikavippi.fi-lainapalvelu päättyy 28.9.2017

Voinko vielä hakea Pikavippiä?

Pikavippi.fi-lainapalvelu päättyy 28.9.2017. Tämän jälkeen emme vastaanota uusia lainahakemuksia emmekä myönnä uusia Pikavippejä. Ennen mainittua päivämäärää Pikavipin hakeminen toimii normaalisti.

Minulla on avoin Pikavippi, kuinka toimin?

Avoin Pikavippi tulee maksaa normaalisti sinulle lähetetyn laskun mukaisesti.

Voinko siirtää laskuni eräpäivää?

28.9.2017 jälkeen voit siirtää Pikavippisi eräpäivää kerran. 

Siirron voit tehdä maksamalla siirtämiskulun lainan alkuperäiseen eräpäivään mennessä, jolloin lainan pääoma toimituspalkkioineen siirtyy maksettavaksi alkuperäisestä eräpäivästä 184 päivällä eteenpäin. Eräpäivänsiirrosta saat tarvittaessa lisätietoa ottamalla yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme 020 741 2030 (avoinna arkisin klo 9-18) tai lähettämällä asiasta sähköpostia asiakaspalvelu@pikavippi.fi.

100,00 euron lainan eräpäivän siirtämiskulu 25,00 euroa 

200,00 euron lainan eräpäivän siirtämiskulu 50,00 euroa 

300,00 euron lainan eräpäivän siirtämiskulu 75,00 euroa 

Kun eräpäivänsiirto on kirjattu laskutusjärjestelmäämme, lähetämme sinulle vielä uuden laskun, jossa on siirretty uusi eräpäivä.

Lainan takaisinmaksaminen

Minulla on Pikavippiin liittyvä tiedustelu, mihin otan yhteyttä?

Pikavippi laskuun liittyvät tiedustelut laskutusasiakaspalveluun:

  • Puhelinasiakaspalvelu puh. 020 741 2039, avoinna arkisin klo ma-to klo 8-17, pe 8.30-16.00
  • Sähköpostiasiakaspalvelu email. asiakaspalvelu@svea.fi

Pikavippi-lainaan tai lainan myöntämiseen liittyvät tiedustelut
puh: 020 741 2030, avoinna arkisin klo 8-20
email: asiakaspalvelu@pikavippi.fi, avoinna joka päivä klo 8-22

Olen maksanut laskun tänään. Milloin suoritus näkyy tiedoissani?

Suoritus kirjautuu järjestelmäämme maksetuksi 3-4 arkipäivää myöhemmin maksupäivästä.  

Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?

Kyllä. Laskutiedot voit tarkastaa, tulostaa tai lähettää maksutiedot sähköpostiin OPR Online -palvelusta. OPR-Onlineen pääset sisäänkirjautumaan osoitteessa www.pikavippi.fi. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Lasku ei tullut perille, pitääkö maksaa?

Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot ovat nähtävillä ja tulostettavissa aina myös OPR-Online -palvelussa.

Paljonko luoton todellinen vuosikorko on?

KSL:n mukainen todellinen vuosikorko on 49,6 %

Onko palvelunne tietoturvallinen?

Kyllä. Käytämme samanlaista turvajärjestelmää kuin pankit. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä lukituissa tiloissa eikä ulkopuolisilla ole pääsyä tiedostoihimme. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai PIN-koodin ja matkapuhelinnumeron yhdistelmällä.

Miten laina maksetaan takaisin?

Pikavippi ja siihen lisätyt toimituskulut maksetaan takaisin laskulla, jonka luotonantaja lähettää lainanhakijalle kuten luottosopimuksessa on sovittu. Takaisinmaksuaika on 184 vuorokautta, eli noin 6 kuukautta. 

Voinko saada laskun sähköisenä paperilaskun sijaan?

Kyllä. Laskut on mahdollista saada sähköpostitse, e-laskulla tai NetPosti -palveluun.

Sähköpostilaskutuksen voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussa, osoitteessa www.pikavippi.fi.

Laskutuksen NetPostiin saat valitsemalla yrityksemme (OPR-Vakuus Oy) laskut vastaanotettavaksi sähköisessä muodossa suoraan NetPosti –palveluun. 

e-laskun saat käyttöösi näin:

  1. Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Vakuus Oy" ja laskutusaiheeksi ”Pikavippi” (katso laskusta).
  2. Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
  3. Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.

 
Huomioitavaa e-laskutuksessa
Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
 
Ongelmatilanteet
e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
 
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Olen tilannut e-laskun, mutta lasku ei tule e-laskuna

Kysymyksessä on silloin häiriötilanne. E-Laskun kytkennän jälkeen saat aina seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Voinko maksaa laskuni e-laskulla?

Kyllä. Voit maksaa luottolaskusi helposti ja turvallisesti e-laskulla. Saat laskun suoraan verkkopankkiisi, jolloin sinun tulee ainoastaan tarkistaa ja vahvistaa laskun maksutiedot, minkä jälkeen asia on hoidettu.
E-lasku on pankkien kehittämä kuluttajille suunniteltu lasku, jonka laskuttaja toimittaa sähköisesti paperisen laskun sijasta suoraan vastaanottajan verkkopankkiin. E-laskun käyttöönotto on helppoa ja hoituu vaivattomasti verkkopankissasi.
E-laskun hyödyt:

  • Laskut eivät katoa postissa
  • Laskun tietoja ei tarvitse näppäillä itse, jolloin näppäilyvirheet poistuvat
  • Laskun hyväksyminen on helppoa ja nopeaa
  • Laskua ei veloiteta tililtä ilman hyväksyntääsi. Halutessasi voit myös asettaa laskuttajan laskut maksettavaksi automaattisesti
  • Laskut arkistoituvat verkkopankkiisi. Voit myös tallentaa laskun omalle koneellesi tai ottaa siitä kopioita
  • Pankit tunnistavat e-laskun osapuolet tarkasti, joten asiakasturvallisuus on ensiluokkaista
  • Verkkolaskua on erittäin vaikea väärentää eikä verkkopankkiin voi lähettää e-laskuja ilman, että laskuttajalla on asiasta sopimus pankin kanssa.

Näin otat e-laskun käyttöösi:

  1. Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Vakuus Oy" ja laskutusaiheeksi ”Pikavippi” (katso laskusta).
  2. Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
  3. Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.

 
Huomioitavaa e-laskutuksessa
Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
 
Ongelmatilanteet
e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
 
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!

Voiko luoton maksaa takaisin ennen eräpäivää?

Kyllä. Halutessasi voit maksaa luoton takaisin ennen eräpäivää. Takaisinmaksettava summa pysyy samansuuruisena.

Olen maksanut laskun virheellisesti kahteen kertaan? Mitä teen?

Ota yhteyttä maksunsaajaan ja laskutusta hoitavaan Svea Rahoitukseen puh. 020 741 2039 tai asiakaspalvelu@svea.fi

Muut asiat

Mistä saan PIN-koodin? Olen unohtanut PIN-koodin?

Jos PIN-koodi on unohtunut tai sitä ei ole, tulee sisäänkirjautuminen tehdä verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Tunnistautumisen jälkeen voit luoda itsellesi henkilökohtaisen PIN-koodin. Nordean verkkopankkitunnuksia käyttävät asiakkaat ei valitettavasti voi luoda PIN-koodia verkkopankkiehtojen vuoksi.

Olen saanut tietooni että nimissäni on haettu lainaa, minun tietämättä. Mitä teen?

Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen väärinkäytösten kohteeksi, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme 020 741 2030 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@opr-vakuus.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.

Miten tavoitan asiakaspalvelun?

Asiakaspalvelun tavoitat joka päivä klo 8-22

  • Puhelinasiakaspalvelu 020 741 2030, avoinna arkisin klo 9-18
  • Sähköpostiasiakaspalvelu asiakaspalvelu@pikavippi.fi, avoinna joka päivä klo 8-22
  • fax: 0207412031

osoite:
OPR-Vakuus Oy/Pikavippi asiakaspalvelu
Lautatarhankatu 8 B
00580 HELSINKI

Pikavippi laskuun liittyvät tiedustelut laskutusasiakaspalveluun

  • Puhelinasiakaspalvelu puh. 020 741 2039, avoinna arkisin klo ma-to klo 8-17, pe 8.30-16.00
  • Sähköpostiasiakaspalvelu email. asiakaspalvelu@svea.fi
Mikä on sisäänkirjautumisen turvakoodi? Mihin se tulee syöttää?

Syötä koodi sille varattuun kenttään sisäänkirjautumisen yhteydessä. Sisäänkirjautumisen turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. OPR-Vakuus Oy ei kysy sisäänkirjautumisen turvakoodia koskaan puhelimitse tai tekstiviestinä, eikä koodia tule luovuttaa koskaan tekstiviestinä tai puhelimitse.

Haluan peruuttaa Pikavippi.fi lainan. Kuinka minun tulee toimia?

Luotonsaajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä lainasopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa sopimuksen syntymisestä. Peruuttamisilmoitus on ilmoitettava asiakaspalveluun kirjallisesti ja siinä tulee olla vähintään seuraavat tiedot:

  • lainanhakijan nimi ja henkilötunnus
  • ilmoitus peruuttamisesta
  • paikka ja päiväys
  • lainanhakijan omakätinen allekirjoitus.

Peruuttamisilmoitukset tulee toimittaa luotonantajan osoitteeseen:
OPR-Vakuus Oy
Pikavippi, Peruuttamisilmoitus
Lautatarhankatu 8 B
00580 HELSINKI

Peruuttamisilmoituksen voi myös lähettää faksilla numeroon 020 741 2031

Minulla palvelunne kautta laina, mutta tarvitsisin suuremman lainan, jotta voisin maksaa aiempia lainoja takaisin?

OPR-Vakuus Oy ei kannusta maksamaan luottoa luotolla.

Yhteystietoni ovat muuttuneet, pitääkö tämä ilmoittaa?

Kyllä. Yhteystietomuutokset (osoite, nimi, sähköposti, puhelinnumero yms.) tulee ilmoittaa OPR-Online -palvelussa. 

Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?

Asiakastietoja voidaan käyttää vain yrityksen omaan asiakastiedotukseen. Emme luovuta asiakastietojamme ulkopuolisille tahoille.

Asiakaspalvelu

Avoinna joka päivä 8-22
Puhelin
020 741 2030
Avoinna arkisin klo 9-18
Sähköposti
asiakaspalvelu@pikavippi.fi
Chat
Chat

Pikavippi.fi perustiedot

  • Lainojen todellinen maksimi vuosikorko 49,6 %
  • Minimi ja maksimi laina-aika aina 184 päivää
  • Esimerkki: 300€ lainassa korkokulut 75€, kokonaiskulut siis 375€
14.09.2017
Tiedote Pikavippi.fi-lainapalvelun päättymisestä Uusien Pikavippi.fi-lainojen myöntäminen on... Lue lisää...
21.06.2017
Lainapalvelumme on avoinna juhannuksena seuraavasti: Juhannusaattona pe 23.6. klo 8.00-16.00... Lue lisää...
23.05.2017
Helatorstaina 25.5.2017 lainapalvelumme on auki normaalisti 8-22. Huomioithan, että... Lue lisää...
17.05.2017
Tiesithän, että pikavippiä voi hakea kätevästi tekstiviestillä. Tekstiviestihakemus lähetetään... Lue lisää...