Usein kysytyt kysymykset
Pikavippi.fi-lainapalvelu on päättynyt 28.9.2017
Pikavippi.fi-lainapalvelu päättyy 28.9.2017. Tämän jälkeen emme vastaanota uusia lainahakemuksia emmekä myönnä uusia Pikavippejä.
Avoin Pikavippi tulee maksaa normaalisti sinulle lähetetyn laskun mukaisesti.
Erääntyneiden laskujen eräpäivää ei voi enää siirtää.
Lainan takaisinmaksaminen
Pikavippi laskuun liittyvät tiedustelut laskutusasiakaspalveluun:
- Puhelinasiakaspalvelu puh. 020 741 2039, avoinna arkisin klo ma-to klo 8-17, pe 8.30-16.00
- Sähköpostiasiakaspalvelu email. asiakaspalvelu@svea.fi
Pikavippi-lainaan tai lainan myöntämiseen liittyvät tiedustelut
puh: 020 741 2030, avoinna arkisin klo 8-20
email: asiakaspalvelu@pikavippi.fi, avoinna joka päivä klo 8-22
Suoritus kirjautuu järjestelmäämme maksetuksi 3-4 arkipäivää myöhemmin maksupäivästä.
Kyllä. Laskutiedot voit tarkastaa, tulostaa tai lähettää maksutiedot sähköpostiin OPR Online -palvelusta. OPR-Onlineen pääset sisäänkirjautumaan osoitteessa www.pikavippi.fi. Maksutiedot saat myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme tai tarkastettava maksutiedot OPR-Online -palvelusta. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot ovat nähtävillä ja tulostettavissa aina myös OPR-Online -palvelussa.
KSL:n mukainen todellinen vuosikorko on 49,6 %
Kyllä. Käytämme samanlaista turvajärjestelmää kuin pankit. Tiedostomme ovat nykyaikaisessa ja asianmukaisesti suojatussa ympäristössä lukituissa tiloissa eikä ulkopuolisilla ole pääsyä tiedostoihimme. Sisäänkirjautuminen palveluun tapahtuu aina henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten avulla, mobiilivarmenteella tai PIN-koodin ja matkapuhelinnumeron yhdistelmällä.
Pikavippi ja siihen lisätyt toimituskulut maksetaan takaisin laskulla, jonka luotonantaja lähettää lainanhakijalle kuten luottosopimuksessa on sovittu. Takaisinmaksuaika on 184 vuorokautta, eli noin 6 kuukautta.
Kyllä. Laskut on mahdollista saada sähköpostitse, e-laskulla tai NetPosti -palveluun.
Sähköpostilaskutuksen voit ottaa käyttöön OPR-Online -palvelussa, osoitteessa www.pikavippi.fi.
Laskutuksen NetPostiin saat valitsemalla yrityksemme (OPR-Vakuus Oy) laskut vastaanotettavaksi sähköisessä muodossa suoraan NetPosti –palveluun.
e-laskun saat käyttöösi näin:
- Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Vakuus Oy" ja laskutusaiheeksi ”Pikavippi” (katso laskusta).
- Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
- Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.
Huomioitavaa e-laskutuksessa
Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
Ongelmatilanteet
e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).
Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!
Kysymyksessä on silloin häiriötilanne. E-Laskun kytkennän jälkeen saat aina seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).
Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
Kyllä. Voit maksaa luottolaskusi helposti ja turvallisesti e-laskulla. Saat laskun suoraan verkkopankkiisi, jolloin sinun tulee ainoastaan tarkistaa ja vahvistaa laskun maksutiedot, minkä jälkeen asia on hoidettu.
E-lasku on pankkien kehittämä kuluttajille suunniteltu lasku, jonka laskuttaja toimittaa sähköisesti paperisen laskun sijasta suoraan vastaanottajan verkkopankkiin. E-laskun käyttöönotto on helppoa ja hoituu vaivattomasti verkkopankissasi.
E-laskun hyödyt:
- Laskut eivät katoa postissa
- Laskun tietoja ei tarvitse näppäillä itse, jolloin näppäilyvirheet poistuvat
- Laskun hyväksyminen on helppoa ja nopeaa
- Laskua ei veloiteta tililtä ilman hyväksyntääsi. Halutessasi voit myös asettaa laskuttajan laskut maksettavaksi automaattisesti
- Laskut arkistoituvat verkkopankkiisi. Voit myös tallentaa laskun omalle koneellesi tai ottaa siitä kopioita
- Pankit tunnistavat e-laskun osapuolet tarkasti, joten asiakasturvallisuus on ensiluokkaista
- Verkkolaskua on erittäin vaikea väärentää eikä verkkopankkiin voi lähettää e-laskuja ilman, että laskuttajalla on asiasta sopimus pankin kanssa.
Näin otat e-laskun käyttöösi:
- Valitse laskuttajaluettelosta "OPR-Vakuus Oy" ja laskutusaiheeksi ”Pikavippi” (katso laskusta).
- Syötä tunnistetietona asiakasnumerosi, jonka löydät myös laskustasi.
- Saat jatkossa e-laskut hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi. Halutessasi voit asettaa e-laskun maksettavaksi automaattisesti. Tällöin pankki veloittaa laskun summan tililtäsi automaattisesti e-laskun eräpäivänä.
Huomioitavaa e-laskutuksessa
Mikäli sinulla valittuna sekä sähköposti- että e-lasku, lasku tulee ainoastaan e-laskuna. Halutessasi sähköpostilaskun sinun tulee ottaa e-laskutilaus pois käytöstä oman verkkopankkisi e-laskutuksen asetuksista.
Ongelmatilanteet
e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt yrityksemme tietoon ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).
Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä OPR-Vakuuden järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.
Tee arjestasi helpompaa ja siirry e-laskuun jo tänään!
Kyllä. Halutessasi voit maksaa luoton takaisin ennen eräpäivää. Takaisinmaksettava summa pysyy samansuuruisena.
Ota yhteyttä maksunsaajaan ja laskutusta hoitavaan Svea Rahoitukseen puh. 020 741 2039 tai asiakaspalvelu@svea.fi
Muut asiat
Jos PIN-koodi on unohtunut tai sitä ei ole, tulee sisäänkirjautuminen tehdä verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla. Tunnistautumisen jälkeen voit luoda itsellesi henkilökohtaisen PIN-koodin. Nordean verkkopankkitunnuksia käyttävät asiakkaat ei valitettavasti voi luoda PIN-koodia verkkopankkiehtojen vuoksi.
Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen väärinkäytösten kohteeksi, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme 020 741 2030 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@opr-opr-finance.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.
Asiakaspalvelun tavoitat joka päivä klo 8-22
- Puhelinasiakaspalvelu 020 741 2030, avoinna arkisin klo 9-18
- Sähköpostiasiakaspalvelu asiakaspalvelu@pikavippi.fi, avoinna joka päivä klo 8-22
- fax: 0207412031
osoite:
OPR-Finance Oy/Pikavippi asiakaspalvelu
Lautatarhankatu 8 B
00580 HELSINKI
Pikavippi laskuun liittyvät tiedustelut laskutusasiakaspalveluun
- Puhelinasiakaspalvelu puh. 020 741 2039, avoinna arkisin klo ma-to klo 8-17, pe 8.30-16.00
- Sähköpostiasiakaspalvelu email. asiakaspalvelu@svea.fi
Syötä koodi sille varattuun kenttään sisäänkirjautumisen yhteydessä. Sisäänkirjautumisen turvakoodi on henkilökohtainen ja kertakäyttöinen. OPR-Finance Oy ei kysy sisäänkirjautumisen turvakoodia koskaan puhelimitse tai tekstiviestinä, eikä koodia tule luovuttaa koskaan tekstiviestinä tai puhelimitse.
OPR-Finance Oy ei kannusta maksamaan luottoa luotolla.
Kyllä. Yhteystietomuutokset (osoite, nimi, sähköposti, puhelinnumero yms.) tulee ilmoittaa OPR-Online -palvelussa.
Asiakastietoja voidaan käyttää vain yrityksen omaan asiakastiedotukseen. Emme luovuta asiakastietojamme ulkopuolisille tahoille.
Asiakaspalvelu
![]() |
Avoinna joka päivä 8-22 |
![]() |
Puhelin 020 741 2030 Avoinna arkisin klo 9-18 |
![]() |
Sähköposti asiakaspalvelu@pikavippi.fi |
![]() |
Chat |
![]() |
Chat |